Czy e-commerce to przyszłość usług pocztowych?

Czy e-commerce to przyszłość usług pocztowych?

Według raportu firmy badawczej Deloitte, w tym roku sprzedaż internetowa może wyprzedzić tradycyjne sklepy. E-commerce jest, bez wątpienia, impulsem, który wpływa na dynamiczny rozwój rynku pocztowego i kurierskiego w Polsce.

high-bay-408222__180Polacy coraz więcej kupują w Internecie, średnio wydając na to co miesiąc kwotę 156 zł. Różne badania pokazują, że większość klientów e-sklepów deklaruje, iż w 2015 roku będzie kupowało jeszcze więcej i jeszcze częściej. Wzrost sprzedaży oznacza również wzrost ilości przesyłek do dostarczenia. Paczki ekonomiczne, ale również ekspresowe z zakupionym towarem muszą jak najszybciej dotrzeć do klientów. Ci ostatni oczekują, że przesyłki zostaną zrealizowane błyskawicznie i w bardzo atrakcyjnej cenie. Firmy kurierskie i pocztowe, które nie będą potrafiły tego zapewnić, mogą wkrótce wypaść z rynku.

 

Warto również zwrócić uwagę na rosnącą konkurencję wśród internetowych sprzedawców. Rozwijający się dynamicznie e-handel przyciąga nowych chętnych do założenia własnego sklepu online, a to zaostrza jeszcze bardziej rywalizację sprzedawców. Okazuje się, że już nie tylko muszą konkurować atrakcyjnością oferty, ale również takimi elementami, jak jakość i koszt dostawy. Dlatego tanie przesyłki to konieczność w przypadku obsługi e-commerce. Nie można zapominać, że segment tradycyjnych listów kurczy się z roku na rok i być może już wkrótce to właśnie ogromny rynek e-handlu stanie się najważniejszy dla funkcjonowania zarówno operatorów pocztowych, jak i firm kurierskich.

 

0 comments on “Czy e-commerce to przyszłość usług pocztowych?Add yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *