Czy można odnieść sukces na rynku pocztowym?

Przykład niektórych alternatywnych operatorów pocztowych pokazuje, że nawet na tak trudnym i specyficznym rynku, jak pocztowy, można odnieść sukces i to również na arenie międzynarodowej.

 Jeszcze kilka lat temu rynek pocztowy tkwił w zupełnej stagnacji – liczył się jedynie monopolista pocztowy, który, po prostu, tylko trwał, bez nowych inwestycji i pomysłów, a gdzieś na marginesie działały prywatne firmy pocztowe, które jednak nie mogły obsługiwać przesyłek poniżej 50 g. Przesyłki priorytetowe i zwykłe wcale nie były tanie. Wszystko zmieniło się w roku 2013, gdy polski rynek pocztowy został zliberalizowany. W końcu prywatni operatorzy pocztowi mogli rozpocząć ekspansję.

Prywatni pocztowcy zaczęli wdrażać nowe, ciekawe pomysły, wśród których warto wspomnieć na przykład Paczkomaty 24/7, które potem zaczęły z powodzeniem podbijać wszystkie kontynenty. Klienci szybko docenili to rozwiązanie. Warto również dodać, że prywatni operatorzy pocztowi zaczęli coraz częściej wygrywać przetargi na obsługę urzędów i państwowych instytucji, a spektakularnym tego przykładem była obsługa korespondencji z sądów przez Polską Grupę Pocztową. Potem dołączył ZUS i urzędy skarbowe. Wszystko to pokazuje, że trudny rynek pocztowy może być jednak dobrym miejscem na osiągnięcie sukcesu biznesowego. Rynek ciągle jednak ewoluuje i, zapewne, już wkrótce pojawią się nowe wyzwania, którym będą musieli sprostać alternatywni operatorzy pocztowi. Pierwszy bój mają już za sobą, jest więc szansa, że następny również wygrają.

 

0 comments on “Czy można odnieść sukces na rynku pocztowym?Add yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *