IMPULS KONKURENCJI

IMPULS KONKURENCJI

Przez kilkadziesiąt lat polski rynek pocztowy tkwił w stagnacji i dopiero jego liberalizacja spowodowała impuls, który dał nowe otwarcie i udostępnił klientom nowe pomysły oraz technologie. Można powiedzieć, że historia poczty w Polsce rozpoczęła się na nowo po roku 2013.

 Monopol nie wpływa pozytywnie na żadną branżę, podobnie było z rynkiem pocztowym, który nie zmieniał się właściwie w ogóle lub niewiele, gdy dominował na nim jeden operator pocztowy. Dopiero konkurencja stała się impulsem, który sprawił, że właściwie wszystkie podmioty operujące na rynku pocztowym zaczęły wprowadzać nowe rozwiązania i pomysły, co oznacza, że klienci mogą już liczyć nie tylko na tanie przesyłki, ale również na atrakcyjne ceny i szybką obsługę.

Dzięki niezależnym operatorom pocztowym, pojawiły się w Polsce tak nowatorskie pomysły, jak paczkomaty, które nagle zaczęły podbijać również niemal cały świat i wszystkie kontynenty. To właśnie konkurencja sprawiła, że zaczęto mówić coraz częściej o innowacyjnych rozwiązaniach (np. poczta hybrydowa) i wdrażać je w życie.

Na tym jednak nie koniec, bo prywatne firmy pocztowe wymusiły również poprawę jakości usług na rynku, a także pokazały, że wcale nie musi być drogo. To, zresztą, przełożyło się na obsługę coraz większej ilości państwowych i samorządowych instytucji przez niezależnych operatorów, niejednokrotnie dystansujących w przetargach oferty składane przez Pocztę Polską.

Impuls konkurencji sprawił, że pojawiły się takie rozwiązania, jak monitoring korespondencji za pośrednictwem aplikacji, Internetu lub potwierdzenie doręczenia przesyłki dostarczane drogą elektroniczną. Wysyłka paczek oraz listów wkroczyła na wyższy poziom, gdzie klienci mogą już liczyć zarazem na najwyższej jakości obsługę, jak i na błyskawicznie zrealizowaną usługę.

0 comments on “IMPULS KONKURENCJIAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *