Konkurencyjny rynek paczek

Konkurencyjny rynek paczek

Różne badania, a także dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej pokazują, że Polacy coraz więcej wysyłają paczek, niż listów. Tak naprawdę jest to tendencja ogólnoświatowa, której źródłem są zmieniające się potrzeby konsumentów oraz rozwój nowych technologii.

inpost10

Nie bez przesady można powiedzieć, że wysyłka paczek staje się coraz powszechniejsza, na czym również korzystają operatorzy pocztowi oraz firmy kurierskie. Warto od razu zauważyć, że polski rynek jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Firmy pocztowe muszą zmagać się z potężnymi graczami rynku międzynarodowego, działają tu wszystkie największe kampanie kurierskie. Z drugiej strony ceny za paczkę w Polsce to nawet 2 euro w porównaniu do 4,5 euro w krajach Europy Zachodniej.

Duży wpływ na rosnący rynek paczek ma, niewątpliwie, rozwój e-commerce. Dzięki niemu, usługi kurierskie zdobyły ważny, nowy bodziec rozwoju. Coraz więcej Polaków kupuje w Internecie, co oznacza, że trzeba dostarczyć coraz więcej paczek z towarami. Jednak to nie wszystko, bo klienci sklepów internetowych oczekują, że przesyłki dotrą do nich błyskawicznie i, w dodatku, tanio. To wszystko nie tylko jest okazją do rozwoju firm pocztowych oraz kurierskich, ale także stawia przed nimi zupełnie nowe wyzwania. Stąd właśnie wcielanie w życie nowych pomysłów i rozwiązań, które mają z jednej strony usprawnić i uprościć system logistyczny, a z drugiej pozwolą uzyskać przewagę nad konkurencją.

Niewątpliwie rynek paczek będzie rozwijał się jeszcze szybciej. Prognozy pokazują, że jednocześnie nadal będzie kurczył się segment listów. To oznacza, że operatorzy pocztowi nie mają innego wyjścia, jak coraz bardziej rozwijać usługi związane z dostarczaniem paczek.

0 comments on “Konkurencyjny rynek paczekAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *