Poczta w nowym wydaniu

Żyjemy w czasach wielkich zmian i nie chodzi tu bynajmniej o politykę. Błyskawicznie rozwijające się technologie, a do tego zmieniające się przyzwyczajenia i oczekiwania konsumentów wpływają także na nowe oblicze rynku pocztowego.

12Po liberalizacji w 2013 roku rynek pocztowy w Polsce stał się bardziej konkurencyjny, a działające na nim alternatywne podmioty wprowadziły nową jakość usług i wymusiły na Poczcie Polskiej zmiany po latach stagnacji. Tanie przesyłki stały się w końcu dostępne dla Polaków i nagle okazało się, że można realizować usługi za niższą cenę, niż proponował dotąd niedawny monopolista.

Jednak tak naprawdę nowe oblicze pocztowemu rynkowi nadali sami klienci. Ich potrzeby się zmieniły. Wobec rozwoju Internetu i nowych technologii, wysyłanie tradycyjnych listów nie jest już priorytetem i usługą pierwszej potrzeby. Prawie każdy może wysłać dziś e-maila, wiadomość SMS lub zadzwonić. Oczekiwania konsumentów przesuwają się w kierunku innych segmentów usług pocztowych i kurierskich. Przede wszystkim usługi muszą być realizowane błyskawicznie, a dostęp do nich powinien być łatwy, najlepiej z urządzenia mobilnego. Na nowy kształt rynku pocztowego duży wpływ ma również dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce. Klienci kupują coraz więcej w sieci i żądają, żeby paczki ekspresowe i zwykłe były tanie. W tej sytuacji operatorzy pocztowi i firmy kurierskie muszą dostosowywać się coraz bardziej do wymagań współczesnego konsumenta, bo inaczej zrobi to konkurencja, przejmując klientów.

0 comments on “Poczta w nowym wydaniuAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *