Poszukiwanie dobrych rozwiązań

Zmniejszający się co roku segment listów zmusza operatorów pocztowych do szukania nowych źródeł dochodu, które mogłyby zrekompensować starty. Nie jest to jednak łatwe i wymaga nie tylko dużych umiejętności biznesowych, ale także wizji, jak rynek pocztowy ma wyglądać za lat kilka.

 Dla nikogo chyba nie będzie zaskoczeniem, że klienci indywidualni wysyłają coraz mniej listów. Nowoczesna technologia, a szczególnie internet, umożliwiła nowe, szybsze formy komunikacji, a tym samym zmieniły się oczekiwania i wymagania klientów wobec tradycyjnej poczty.

Wszystko to sprawiło, że operatorzy pocztowi zaczęli coraz śmielej spoglądać na usługi kurierskie. Dużym impulsem był tutaj niezwykle dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce, który stworzył olbrzymie zapotrzebowanie na usługi związane z dostarczaniem zakupionych przez klientów produktów. Jednak na tym rynku operatorzy pocztowi muszą konkurować z silnymi firmami kurierskimi, które często działają w skali globalnej. Mimo to, coraz więcej firm pocztowych odnajduje się na rynku e-commerce.

Ciągle ważnym segmentem dla operatorów pocztowych są wysyłki masowe. Co prawda wiele firm wysyła już faktury elektroniczne do klientów, ale nadal dużo druków bezadresowych z reklamami dostarczanych jest w tradycyjny sposób. To wszystko sprawia, że ten segment przesyłek jest ciągle ważny dla pocztowców. Nie zmienia to jednak faktu, że muszą oni ciągle szukać nowych rozwiązań i nowych usług na pocztowym rynku, ponieważ dzisiejsze przyzwyczajenia klientów, zapewne, wkrótce ulegną dalszej transformacji.

0 comments on “Poszukiwanie dobrych rozwiązańAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *