RYNEK KURIERSKI

RYNEK KURIERSKI

Na polskim rynku kurierskim działają nie tylko mniejsze lub większe firmy kurierskie, ale także operatorzy pocztowi. Z jednej strony oznacza to dużą konkurencję, ale z drugiej – szansę dla klientów na znalezienie niższych cen.

 

Polski rynek kurierski jest bardzo zróżnicowany, działają na nim bardzo różne podmioty. Znajdziemy tu wielkie, międzynarodowe koncerny, ale również małe, polskie firmy oraz operatorów pocztowych, nie tylko Pocztę Polską, ale także alternatywne podmioty pocztowe.

 

Rynek ten jest bardzo atrakcyjnym segmentem usług, ponieważ już teraz, pod względem wartości, paczki przewyższyły listy. Wszystko to dzięki bardzo dynamicznemu rozwojowi handlu internetowego. Tanie usługi kurierskie stały się nieodłącznym elementem funkcjonowania e-sklepów. Dzięki rynkowi e-commerce, jak szacują eksperci, ilość przesyłanych paczek będzie wzrastała o 20% każdego roku, podczas gdy np. liczba listów będzie się zmniejszała o 10% co roku.

 

Nic dziwnego, że ta optymistyczna prognoza rozwoju przyciąga wiele firm, które w tym segmencie usług szukają swojej szansy na rozwój i sukces. Jest to również ważny rynek dla operatorów pocztowych. Dla wielu z nich tanie paczki to coraz ważniejszy punkt oferty, ponieważ mogą liczyć na długoterminowe umowy z właścicielami sklepów internetowych. Jest to, zatem, segment rynku z dużymi perspektywami, ale również bardzo wymagający. Nie można zapominać, że klienci oczekują błyskawicznej dostawy, a to wymaga posiadania sprawnego, nowoczesnego systemu logistycznego.

0 comments on “RYNEK KURIERSKIAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *