Sukces na rynku pocztowym to nieustanne poszukiwanie

Nie ma prostej recepty na sukces biznesowy bez względu na branżę. Widać to szczególnie na rynku pocztowym. Działania i usługi, które sprawdzały się jeszcze kilka lat temu, niekoniecznie dziś muszą prowadzić do sukcesu.

3Polski rynek pocztowy rozwija się bardzo dynamicznie i błyskawicznie ulega transformacji. Widać to szczególnie w segmencie paczek, który jest coraz większy i już przewyższył segment listów. Można  powiedzieć, że tanie paczki stały się rzeczywistością. Już w tym roku dostarczono ich w ilości 150 milionów, a warto zauważyć, że 68% z nich doręczanych było poza dużymi miastami. Największe sukcesy na tym polu odnotowały firmy, które dostarczały paczki „door-to-door”. Nic dziwnego, współczesny klient ceni sobie wygodę i łatwość korzystania z usług pocztowych oraz kurierskich.

Jednak działalność wielu operatorów pocztowych pokazuje, że warto być elastycznym na rynku i warto nieustannie poszukiwać nowych rozwiązań, żeby odnieść sukces. Jeszcze jakiś czas temu stawiano głównie na samoobsługę i jak najbliższe dotarcie do klienta, a dziś wielu operatorów pocztowych zaczyna doceniać coraz bardziej tradycyjne placówki pocztowe. Wszystko to dlatego, że trudno zapewnić dobry wynik finansowy firmie, oferując tylko usługi kurierskie lub usługi pocztowe. Coraz więcej operatorów pocztowych stawia na dywersyfikację, proponując także usługi finansowe i ubezpieczeniowe.

0 comments on “Sukces na rynku pocztowym to nieustanne poszukiwanieAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *