W CIENIU E-COMMERCE

W CIENIU E-COMMERCE

Handel w Internecie rozwija się intensywnie na całym świecie, a Polska nie pozostaje wcale w tyle. 35% Polaków, którzy posiadają dostęp do Internetu, dokonuje zakupów online kilka razy w miesiącu. Również rynek pocztowy dokładnie analizuje te trendy.

Jak pokazują dane IAB, w naszym kraju działa już ponad 12 tysięcy sklepów internetowych, a firma badawcza PwC prognozuje, że za kilka lat 10% wszystkich zakupów Polaków będzie odbywało się w sieci. Trend jest nieustannie rosnący. Można zauważyć jeszcze jedną prawidłowość: wszystkie te sklepy online nie mogą się obejść bez usług pocztowych i kurierskich. Wraz ze wzrostem sprzedaży, rośnie zapotrzebowanie na paczki priorytetowe oraz zwykłe.

Segment rynku związany z obsługą e-commerce rośnie gwałtownie, zapewniając nie tylko firmom kurierskim, ale również operatorom pocztowym coraz więcej pracy. Zakupione towary trzeba przecież dostarczyć do klientów sklepów internetowych. Konkurencja panuje tutaj ogromna i nikt nie zamierza się wycofywać. Prywatni operatorzy radzą sobie coraz lepiej, a wysyłka paczek realizowana jest coraz częściej, na przykład, poprzez paczkomaty.

Kluczem do sprawnej i szybkiej obsługi e-sklepów jest często wdrożenie nowoczesnych rozwiązań logistycznych i wykorzystywanie nowych technologii na szeroką skalę. Alternatywni operatorzy pocztowi mocno koncentrują się na takich działaniach, dzięki czemu, mogą skutecznie konkurować nie tylko z firmami kurierskimi, ale również z niedawnym monopolistą pocztowym w Polsce.

0 comments on “W CIENIU E-COMMERCEAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *