Walka z monopolem ciągle trwa

Wielu Polakom wydaje się, że rynek pocztowy został uwolniony w pełni w roku 2013 i odtąd można na nim konkurować bez przeszkód. Nic bardziej mylnego. 2 lata temu doszło tylko do częściowej demonopolizacji, a batalia z ograniczeniami ciągle trwa.

listonosz5Rynek pocztowy jest w szczególnym momencie swojego istnienia, gdy dochodzi na nim do radykalnych zmian w przyzwyczajeniach i potrzebach klientów. Jak podaje Urząd Komunikacji Elektronicznej, segment paczek już wyprzedził segment listów. Według prognoz, ten ostatni będzie się kurczył jeszcze bardziej, a paczek będziemy wysyłali jeszcze więcej. Cóż, Polacy, podobnie jak inne narody, przestali stawiać na listowe przesyłki priorytetowe i zwykłe, a skupili się na zakupach w Internecie. To właśnie przełożyło się na większą ilość wysyłanych do konsumentów paczek z e-sklepów.

Taka sytuacja to duża szansa dla operatorów pocztowych, ale również konieczność konkurencji z firmami kurierskimi. Problem polega jednak na tym, że usługi kurierskie realizowane są w warunkach pełnej konkurencji, a wszystkie firmy działają na takich samych zasadach. Tymczasem rynek pocztowy to ciągle walka giganta z mrówką. Prawo stawia na uprzywilejowanej pozycji operatora wyznaczonego, a pozostałe firmy nie mogą z nim skutecznie konkurować. Jak w takiej sytuacji walczyć również na tak wymagającym rynku, jak usługi kurierskie? Sytuacja nie jest łatwa i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie przepisy prawa się zmieniły, a tym samym dalsza demonopolizacja rynku postępowała.

0 comments on “Walka z monopolem ciągle trwaAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *