Zakupy online

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Sprzedaż w sklepie internetowym warunkowana jest licznymi odwiedzinami potencjalnych klientów, którzy trafili na stronę internetową, dzięki wyszukaniu poszczególnych produktów w przeglądarce, dostępnym w sieci reklamom lub z polecenia znajomych. Niestety w wyniku rozwijającej się stale branży e-commerce trudno jest zdobyć nowych klientów, gdy konkurencja również zabiega o jak największy zysk. Jak zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony internetowej oraz zwiększyć ruch? Poznaj sposoby na efektywne zakupy w Twoim sklepie online!

Akcje promocyjne

Sposobem na zwiększenie ruchu, a tym samym większą sprzedaż w sklepie internetowym jest prowadzenie akcji promocyjnych. To działania, które zachęcają klientów do skorzystania z oferty właśnie Twojej firmy i dopasowane są do potrzeb użytkowników, dzięki czemu skutecznie przyczynią się realizacji udanych zakupów. Można wyróżnić wiele skutecznych rozwiązań namawiających do sprzedaży i odwiedzenia witryny internetowej. Podstawowym narzędziem, w które warto inwestować swój budżet, są reklamy. Najlepszym miejscem ich zamieszczania jest oczywiście Internet, ponieważ właśnie w tym sektorze przewija się codziennie najwięcej osób skłonnych dokonać zakupu na odległość. Najlepiej reklamy sponsorowane zamieszczać w wyszukiwarce Google oraz serwisach społecznościowych, czyli miejscach, które codziennie odwiedza tysiące osób. Promuj te produkty, których sprzedaż przyniesie Ci największy zysk.

Zwiększenie ruchu w sklepie internetowym następuje również w wyniku prowadzenia czasowych promocji. Zaoferuj konsumentom rabaty na niektóre artykuły, które cieszą się dużym zainteresowaniem lub postaw na dni darmowej dostawy. Takie rozwiązanie, choć chwilowe może zaowocować zdobyciem uznania, a co za tym idzie – stałych klientów, którzy będą odwiedzać witrynę częściej w poszukiwaniu nowych akcji promocyjnych. Dopilnuj, by cały proces obsługi wykonany był na jak najwyższym poziomie i wprowadź różne opcje dostawy, które odpowiedzą na wszystkie potrzeby użytkownika i zapewnią jego częstsze wizyty na stronie – bez konieczności porzucania koszyka na ostatnim etapie finalizacji składanego zamówienia.

Zwiększenie widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym? Postaw na odpowiednie pozycjonowanie swojej domeny w wyszukiwarce! To bardzo ważny element zdobywania organicznego ruchu na stronie Twojego sklepu. W największym stopniu warto zadbać o zoptymalizowane treści, które dodatkowo są przyjazne użytkownikom i zachęcają do zakupu posiadanych w ofercie towarów. Sklep online powinien posiadać dobrze zbudowane drzewo kategorii, które pozwoli pozycjonować poszczególne sekcje i produkty, a co za tym idzie – zwiększyć możliwość ich wyszukania w sieci. Jak już wspominaliśmy, ruch w sklepie w dużej mierze pochodzi z wpisywanych haseł odpowiadającym nazwom produktów, które klienci chcą nabyć. Są to słowa kluczowe, które warto umieszczać w opisach kategorii, podkategorii oraz produktów. Ich obecność w tekście zamieszczonym na stronie zwiększa sukces konwersji, jednak nie należy nadużywać ich ilości i warto zachować naturalność dostępnych treści. W celu jak najlepszego dobrania głównych haseł warto skorzystać z narzędzi przeznaczonych wyszukiwaniu słów kluczowych z największą ilością zapytań, co znacznie usprawni Ci cały proces. Warto także optymalizować dodawane na stronę zdjęcia oraz grafiki. Odpowiednia nazwa i opisy pomogą zwiększyć ruch. Zadbaj również o wysoką jakość i nie korzystaj wyłącznie z obrazów otrzymanych od producenta, a produkt w Twoim sklepie internetowym będzie prezentował się znacznie atrakcyjniej w oczach klienta.

Dobrze zoptymalizowane teksty nie wystarczą, by zwiększyć ruch w sklepie, a kluczowym elementem jakościowego pozycjonowania jest linkowanie. Sklep internetowy powinien cechować się rozbudowanym systemem linków wewnętrznych, które ułatwią przemieszczanie się po serwisie. Warto również zdobyć linki, które prowadzą do Twojego sklepu, a w tym celu możesz nawiązać współpracę z innymi przedstawicielami branży e-commerce, którzy na swoich stronach internetowych będą promować produkty z oferty. W zdobywaniu większych zasięgów biznesu mogą pomóc również producenci asortymentu, który dostępny jest na stronie Twojego sklepu. Dodatkowo ruch w sklepie internetowym możesz zwiększyć, stawiając na prawidłowe działanie strony i szybkość jej ładowania. Serwis, działający na najwyższych obrotach generuje więcej ruchu, ponieważ konsumenci stawiają na niezwodne, szybkie i skuteczne rozwiązania.

Budowanie pozytywnej relacji z klientem

Zadowolony klient ponownie odwiedza stronę internetową i przyczynia się do zdobycia pożądanej przez sklep renomy na rynku usług handlu elektronicznego. W zbudowaniu silnej pozycji wśród konsumentów pomocne są opinie, szczególnie autoryzowane, które wzbudzają wiarygodność marki. Dobrze, jeśli każdy produkt na stronie będzie posiadał wydzieloną sekcję z recenzjami wystawianymi przez innych użytkowników, którzy go zakupili. Kolejnym sposobem na to, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym jest opieka nad klientem po sprzedaży, dzięki której można zyskać stałych nabywców. Dobrym pomysłem będzie umożliwienie klientom jak najdogodniejszych zwrotów towarów ze sklepów internetowych. Utrzymaniu pozytywnej relacji z klientem służą programy lojalnościowe umożliwiające korzystanie ze zniżek lub rabatów dedykowanych tylko tym użytkownikom, którzy założą konto lub zapiszą się do newslettera. To następna forma sprzyjająca wzbudzeniu zaufania. Dzięki prowadzeniu małoformatowego biuletynu informacyjnego lub czasopisma wysyłanego za pośrednictwem adresu e-mail, Twoi klienci będą mogli na bieżąco być informowani o tym, co aktualnie można znaleźć w ofercie sklepu.

Pozyskaniu nowych klientów służy również prowadzenie fanpage’a lub tradycyjnych kont w mediach społecznościowych, które przyczynią się pogłębianiu relacji między marką i potencjalnymi nabywcami. Takie profile często ułatwiają kontakt z użytkownikami sklepu i pozwalają odpowiedzieć na nurtujące pytania dotyczące niektórych produktów w ofercie oraz przewidywanego czasu kolejnych promocji. W mediach społecznościowych duży ruch można pozyskać, nawiązując współpracę ze znanymi influencerami, którzy za opłatą lub otrzymaniem produktów z oferty zgodzą się wstawić post sponsorowany promujący działalność Twojej firmy. Takie działania mają naprawdę spory zasięg, szczególnie jeśli konta tych osób docierają do dużej liczby użytkowników Internetu, co pozwala w szybkim czasie cieszyć się efektywnymi rezultatami i większą liczbą klientów w sklepie online.