Darmowa dostawa

Darmowa dostawa – dlaczego zachęca do dokonania zakupu?

E-commerce, czyli handel elektroniczny cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników Internetu, których grono stale się powiększa. Dziś w sklepach online można kupić niemal wszystko, a klientów przyciąga duży wybór asortymentu i szybka realizacja złożonych zamówień. Dobrze prowadzona polityka marketingowa może przynieść jeszcze większe zyski z zakupów, jeśli wdroży się w swojej działalności atrakcyjne formy promocji. Jak zarobić na obniżeniu kosztów konsumentów? O tym przeczytasz poniżej.

Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego?

Korzystnym sposobem na zrobienie większych zakupów przez klientów odwiedzających Twój sklep internetowy jest zaoferowanie opcji darmowej dostawy. Konsument w trakcie kompletowania zamówienia wie, że do ogólnej sumy produktów posiadanych w koszyku nie będzie musiał doliczyć dodatkowych kosztów związanych z wysyłką, dzięki czemu decyduje się często dodać kolejne artykuły do swojego zamówienia, zapewniając Ci większy zysk. Aby darmowa dostawa w sklepach internetowych przyczyniła się do zwiększenia zarobków, należy odpowiednio prowadzić działania marketingowe i postawić na skuteczną reklamę, dzięki której użytkownicy dowiedzą się o możliwości skorzystania z takiej zakupowej oferty w Twoim sklepie online. Zainteresowanie klientów jest bardzo ważne w całej strategii sprzedażowej i pozwala zbudować pozytywne relacje między marką a konsumentem. Istnieją różne sposoby wzbudzenia zaufania i przyczynienia się do tego, że klient chętnie będzie odwiedzał sklep internetowy w celu sprawdzenia aktualnych promocji. Postaw na prowadzenie kont w mediach społecznościowych oraz zaplanuj specjalne benefity dla klientów, którzy założyli konto użytkownika. Prowadź newsletter i za jego pomocą informuj o pojawianiu się dni z darmową dostawą.

Głównym celem wprowadzenia w e-commerce darmowej wysyłki zamówienia jest zachęcenie potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich usług, jednak nie zawsze taka forma promowania działalności jest opłacalna. Oferowanie darmowej dostawy przez cały czas prowadzenia działalności sprawdza się najczęściej w wielkobudżetowych firmach zajmujących się sprzedażą hurtową. Dla mniejszych przedsiębiorstw nie zawsze jest to korzystne rozwiązanie, ponieważ głównym elementem odpowiedzialnym za pomyślność wprowadzenia takiej formy dostawy jest zakup produktów o wysokiej marży. Istnieje wiele sposobów, które pozwalają zmniejszyć koszty i sprawić, że takie zakupy przyniosą oczekiwany zysk.

Sposoby na wprowadzenie darmowej dostawy w sklepie internetowym

Konsumenci dokonujący zakupów w e-commerce często rezygnują z finalizacji skompletowanego zamówienia dopiero w momencie jego podsumowania, ponieważ w wielu przypadkach właśnie wtedy ukazują się im wysokie koszty związane z wysyłką. Koszyk zostaje porzucony, a klient rozpoczyna przeglądanie sklepów internetowych oferujących korzystniejsze sposoby dostawy. Jeśli chcesz uniknąć utraty potencjalnego konsumenta, wprowadź do swojej działalności wiele zróżnicowanych sposobów wysyłki towaru oraz oferuj możliwość zrobienia zakupów z darmową dostawą. Może to być forma czasowa lub warunkowana wykonaniem zakupów o określonej sumie. Oto kilka sposobów na to, jak efektywnie zaplanować taką formę obniżki cen w sklepie internetowym.

Pierwszą z metod wprowadzenia darmowej dostawy jest prowadzenie czasowej akcji promocyjnej, w ramach której klientom przysługuje prawo do złożenia zamówienia i jego pełnej realizacji bez konieczności pokrywania kosztów wysyłki. Pierwszym atutem takiej organizacji sprzedaży jest zwiększenie atrakcyjności sklepu w oczach klienta oraz wzrost wydajności zakupów. Jak już wspominaliśmy, klienci posiadający taką możliwość pozwalają sobie wydać więcej pieniędzy i są one przeznaczane na kompletne zakupy w Twoim sklepie. Akcja nie musi trwać długo, by przynieść oczekiwany zysk. Czasem wystarczy jeden dzień, niejednokrotnie jest to weekend lub cały tydzień. Wszystko zależne jest od wartości produktów, które posiadasz w ofercie oraz budżetu, jakim dysponujesz na pełne pokrycie kosztów takiej usługi. Sprzedawca może zastosować darmową dostawę tylko dla wybranych artykułów. To drugi sposób wdrażania zachęcającej formy sprzedaży pozwalający świadomie wybrać artykuły, które mimo darmowej wysyłki przyniosą firmie zysk. W takiej strategii warto dodatkowo promować produkty objęte promocją, np. poprzez reklamy sponsorowane, dzięki czemu zakupy w Twoim sklepie będą atrakcyjniejsze wobec ofert konkurencji. Kolejnym ze sposobów jest oferowanie bezpłatnej dostawy tylko w przypadku wybrania jej określonego sposobu. Mniejszym przedsiębiorstwom takie działanie opłaca się najczęściej przy najtańszej formie, jaką jest przesyłka ekonomiczna. Klienci, którzy chcą zaoszczędzić na swoich zakupach, chętnie skorzystają również z takiej formy rabatu na całe zamówienie.

Głównym powodem, dla którego użytkownicy chcą korzystać z darmowej dostawy, jest obniżenie całościowych kosztów. Sprzedawcy efektywnie wykorzystują przyświecającą im myśl oszczędności i tak prowadzą sprzedaż, by jak najwięcej udało im się na tym zarobić. Przykładem jest kolejna forma wprowadzania bezpłatnej wysyłki, czyli ustalenie minimalnej wartości zamówienia umożliwiające skorzystanie z takiej oferty. Podstawowym warunkiem, który należy spełnić, jest ustawienie kwoty zamówienia przewyższającej jego średnią wartość. Użytkownik sklepu internetowego lubi sam decydować o ilości wydanych pieniędzy, dostawie oraz czasie wysyłki. Oferując mu możliwość dokupienia kilku artykułów w celu zyskania bezpłatnej dostawy, dajesz mu wybór, a taki gratis w postaci zmniejszenia kosztów motywuje go do robienia dalszych zakupów. Przy takim założeniu warto również wskazać klientowi produkty, dzięki którym szybciej uzyska wymagany próg.

Dzień darmowej dostawy

Wiele sklepów internetowych decyduje się na wzięcie udziału w przypadającej raz do roku akcji „Dzień darmowej dostawy”, która pozwala zwiększyć zyski e-sklepom. Co zachęca użytkowników do dokonania zakupów właśnie tego dnia? Taka forma promowania sprzedaży internetowej organizowana jest co roku zawsze w okresie przedświątecznym, który jak wiadomo, cieszy się dużą popularnością ze względu na kupowanie upominków oraz nowych świąteczno-sylwestrowych kreacji. Sklepy biorące udział w akcji są skrupulatnie weryfikowane przez głównych organizatorów, dzięki czemu konsument otrzymuje pewność zawierania pewnych transakcji. Taka inicjatywa zwiększa ruch klientów w e-commerce, który często wynika z ciekawości. To świetna okazja, by zachęcić osoby, które na co dzień nie korzystają z takiej formy pozyskiwania nowych rzeczy i zrealizowania zamówienia. W ten sposób można odkryć nieznany dotychczas sklep internetowy, który być może stanie się wkrótce tym ulubionym! Wśród innych korzyści warto wyróżnić również: możliwość kupowania bez wychodzenia z domu i szybką realizację zamówień. Najczęściej już w ciągu kilku dni roboczych można cieszyć się nowym nabytkiem dostarczonym do domu lub Paczkomatu — w zależności, jaką metodą dostawy posługuje się sklep w ramach akcji promocyjnej. W sklepach internetowych klienci często mają większą możliwość wyboru artykułów i szybko otrzymują informację co do tego, czy szukany produkt znajduje się na stanie. Promowanie Dnia darmowej dostawy wspiera rynek internetowego handlu, a sprzedawcy mogą pokazać się z jak najlepszej strony, dzięki czemu zadowolony konsument odwiedzi ich sklep ponownie.