Zakupy online

Najchętniej wybierane sposoby dostawy towarów ze sklepów online

Sklepy online starają się jak najlepiej odpowiadać na preferencje klientów, proponując wiele form dostawy zamówionych towarów. Kluczowy wpływ na podjęcie decyzji mają koszty wysyłki, jakie oferuje właściciel sklepu internetowego. Zakupy z możliwością darmowego zwrotu lub darmowa dostawa to dodatkowe atuty, które mogą zachęcić potencjalnych nabywców do złożenia zamówienia. Co wybrać, gdy za przesyłkę trzeba zapłacić? Sprawdź najpopularniejsze opcje dostawy produktów ze sklepów internetowych!

Sklep internetowy – dostawa

Szeroki wybór sposobów dostawy w sklepie internetowym to zawsze czynnik przyciągający klientów. Dzięki dużej różnorodności każdy użytkownik może wybrać najbardziej odpowiadającą mu metodę dostarczenia przesyłki, w zależności od tego, co stanowi dla niego priorytet. Z pewnością niejednokrotnie przy zamawianiu produktów o dużej wartości było nim dla Ciebie bezpieczeństwo paczki i możliwość opłacenia jej przy odbiorze, z kolei innym razem – szybkość dostawy. W takiej sytuacji sprawdzą się przesyłki kurierskie. Popularną opcją wysyłki paczek jest również Paczkomat. To najlepsze rozwiązanie dla osób, które często przebywają poza domem, a chcą cieszyć się szybkim odbiorem zamówienia o dogodnej dla siebie porze dnia. Automaty paczkowe cechuje duża dostępność, dzięki czemu niezależnie od miejsca zamieszkania możesz znaleźć maszynę w pobliżu i skorzystać z tej formy wysyłki. Podobnie funkcjonują również punkty odbioru paczek, które zlokalizowane są w sklepach stacjonarnych lub na stacjach benzynowych, dzięki czemu zamówione towary możesz odebrać przy okazji robienia zakupów, powrotu z pracy czy jazdy samochodem. Wielu klientów decyduje się na tradycyjny sposób dostawy. Koszt dostarczenia przesyłki jest zazwyczaj wtedy niższy, choć realizacja może zająć więcej czasu niż w przypadku korzystania z pozostałych opcji dostawy.

Korzystanie z usług kurierskich

Firmy kurierskie współpracują ze sklepami internetowymi, dlatego wśród metod wysyłki znajdziesz często więcej niż jednego dostawcę. To atrakcyjne działanie, dzięki któremu możesz porównać ceny usług zewnętrznych firm i wybrać najbardziej satysfakcjonującą Cię opcję. Za korzystaniem z usług kurierów przemawia również szybkość dostawy i możliwość zapłaty przy odbiorze przesyłki. Wybór paczki za pobraniem sprawdza się, gdy pierwszy raz zamawiasz coś w sklepie internetowym dysponującym małą liczbą opinii, a sprzedawca nie wzbudza Twojego zaufania. To również zabezpieczenie przy zakupie drogocennych towarów. Jeśli zobaczysz, że opakowanie podczas transportu uległo zniszczeniu i obawiasz się o stan jego zawartości, możesz zgłosić to kurierowi jeszcze przed opłaceniem paczki. Dostawy kurierskie przebiegają sprawnie i szybko, a swoje zamówienie opłacisz również przy finalizacji, korzystając z wygodnych metod płatności online. Przesyłka kurierska nie jest jednak najlepszą z form dostawy dla klientów sklepów internetowych, którzy w godzinach pracy kurierów często przebywają poza domem. Na niekorzyść wpływa również brak możliwości dostarczenia paczki w weekend, a jeśli pojawia się taka opcja, musisz liczyć się z dodatkowymi kosztami. Nie mniej jednak wybór przesyłki kurierskiej pozostaje jedną z chętniej wybieranych metod dostawy przy składaniu zamówienia w sklepie internetowym.

Odbiór paczki w Paczkomacie

Coraz większą przewagę nad firmami kurierskimi zyskują Paczkomaty. To samoobsługowe maszyny z innowacyjnym systemem skrytek pocztowych dostępne na terenie całej Polski, które umożliwiają wygodne nadanie i odebranie przesyłki 24/7. Sklepy internetowe chętnie korzystają z takiej formy dostawy, ponieważ Paczkomaty cieszą się ogromną popularnością wśród klientów. Wyróżniają się na rynku stosunkowo niską ceną usług kurierskich, transport w większości zajmuje tylko jeden dzień, a odbiorca może odebrać paczkę w ciągu 48 godzin od momentu jej dostarczenia o każdej godzinie. Na niskie koszty dostawy duży wpływ ma automatyzacja ostatniego etapu dostawy, dzięki czemu Paczkomaty są bardziej eko niż inne formy doręczania przesyłek. Kurier rozwozi paczki do zbiorowych miejsc odbioru, co ogranicza nie tylko czas, ale również liczbę przejechanych kilometrów i spalin samochodowych. Firma stawia na samochody elektryczne, które są bardziej przyjazne środowisku, a Ty wybierając taką metodę nadania możesz przyczynić się do zmniejszenia śladu węglowego. Paczkomaty to również wygodna opcja dla sklepu internetowego, ponieważ sprzedawcy mogą zrealizować zamówienia dla wielu klientów podczas jednej wizyty w zautomatyzowanym punkcie nadania.

Wysyłka do PaczkoPunktu

Dużym zainteresowaniem cieszy się również dostawa do PaczkoPunktu. Klienci sklepów internetowych często korzystają z tej formy doręczenia, szczególnie gdy taki punkt znajduje się w pobliżu ich miejsca zamieszkania, firmy lub szkoły. Punkty odbioru zlokalizowane są w sklepach czy lokalach usługowych, a dużą zaletą jest ich dostępność. Z reguły przesyłkę możesz odebrać o dowolnej godzinie, a na pewno o późniejszej porze niż przewiduje standardowy czas pracy kurierów. Nadawanie przesyłek w taki sposób jest tanie i wygodne dla użytkownika.

Różnorodność metod dostawy wpływa na większe zainteresowanie klientów i udane zakupy. Dzięki intensywnemu rozwojowi branży kurierskiej i mnogości firm, które świadczą usługi dostawcze, zamówione produkty w krótkim czasie trafiają do nowych właścicieli. Na plus jest również możliwość dopasowania formy dostawy do swoich aktywności w ciągu dnia. Paczkomaty i punkty odbioru pozwalają na nadanie przesyłek i odbiór w elastycznych godzinach, co wpływa na ich rosnącą popularność. Nie mniej jednak właściciele sklepów internetowych skorzystają na czasowych akcjach promocyjnych jak zakupy z opcją darmowej dostawy, które przyniosą im dodatkowe zyski.